ΩΡΛ Αλλεργιολογικό ιατρείο

Αρχική » ΩΡΛ Αλλεργιολογικό ιατρείο

Η εξέταση για τη διάγνωση του αιτίου της αλλεργίας γίνεται στο ΩΡΛ-Αλλεργιολογικό ιατρείο μέσα σε ένα μόνο ραντεβού και τα αποτελέσματα βγαίνουν μέσα σε λίγη ώρα. Συγκεκριμένα, γίνεται ενδοδερμική δοκιμασία νυγμού (Prick Test)  με σταγονίτσες από τα αλλεργιογόνα πάνω στο χέρι του ασθενούς. Τα αλλεργικά δερματικά τεστ  είναι εύκολα , γρήγορα  και ανώδυνα. Κάθε μια σταγόνα αντιστοιχεί και σε ένα συγκεκρινένο αλλεργιογόνο, οπότε γίνεται σαφής διάγνωση του αιτίου της αλλεργίας και της αλλεργικής ρινίτιδας . Αυτό είναι πολύ χρήσιμο, γιατί ο  ασθενής γνωρίζει το αίτιο  που του προκαλεί  τα ενοχλητικά συμπτώματα και μπορεί να προφυλαχθεί από αυτό. Πιο συγκεκριμένα, τα πιο συχνά αλλεργιογόνα που ανευρίσκονται στα δερματικά test  είναι διάφορα φυτά (ελιά) ή θάμνοι (περδικάκι), ακάρεα (μικροσκοπικοί οργανισμοί που ζουν μέσα στα σεντόνια, παπλώματα, μαξιλάρια, χαλιά κλπ), μύκητες είτε φυτικοί είτε οικιακοί (σε υπόγεια, μπάνια και άλλα μέρη με υγρασία) ή ακόμα και οικόσιτα  ζώα όπως σκύλοι και γάτες. Ακόμα υπάρχουν και τροφικά αλλεργιογόνα, όπως μπορεί να είναι το αυγό, το ψάρι, το γάλα, το φυστίκι και το αμύγδαλο. Η εξέταση με δερματικές δοκιμασίες νυγμού (Prick Tests) υπερτερεί εκείνης που γίνεται με αιματολογικές εξετάσεις (Rast tests) τόσο σε αξιοπιστία όσο και σε οικονομικό κόστος. Γίνεται σε εξειδικευμένο ΩΡΛ-Αλλεργιολογικό Ιατρείο και η διάρκεια δεν ξεπερνά τα 20-30 λεπτά της ώρας , τα δε αποτελέσματα γίνονται γνωστά στον ασθενή μέσα στο επόμενο ημίωρο. Μοναδική προϋπόθεση για να γίνει η εξεταση είναι να μην έχει γίνει λήψη αντισταμινικού ή κορτιζόνης για τουλάχιστον μία βδομάδα.
  Η κλασσική συμπτωματική θεραπεία (αντιισταμινικά χάπια-κορτιζονούχα σπρέυ) μόνο αποσπασματικό χαρακτήρα μπορεί να έχει  και δε γίνεται για ευνόητους λόγους να χορηγείται εφόρου ζωής.  Η ανοσοθεραπεία είναι η αιτιολογική θεραπεία της αλλεργικής ρινίτιδας αφού αντιμετωπίζει απευθείας το αίτιο της αλλεργίας-αλλεργιογόνο, καθιστώντας το ανενεργό. Αυτή η θεραπεία απευαισθητοποίησης γίνεται εύκολα με υπογλώσσιες σταγόνες του ίδιου του αλλεργιογόνου  και έτσι ο αλλεγικός ασθενής σιγά σιγά συνηθίζει  το αλλεργιογόνο και αυτό καθίσταται στο τέλος αδρανές. Η διάρκεια της θεραπείας μπορεί να διαρκέσει από 2 έως 5 χρόνια, ανάλογα με την ανταπόκριση του ασθενούς και έχει μόνιμα αποτελέσματα , καθώς ο ασθενής ξεπερνά την αλλεργία του και ζει απαλλαγμένος από τα ενοχλητικά της συμπτώματα. Παράλληλα με τη θεραπεια της απευαισθητοποίησης του ασθενούς είναι δυνατόν να γίνεται και η αντιαλλεργική θεραπεία με αντιισταμινικό και κορτιζονούχο ρινικό εκνέφωμα (spray) τουλάχιστον μέχρι να έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα της απευαισθητοποίησης –από 1 ως 2 έτη. Στο μεσοδιάστημα αυτό επαναλαμβάνεται το δερματικό αλλεργικό test μία φορά ανα έτος.